SUNT PACATOS, PARINTE !


La parintele Vintila
Vine-Arvinte,cam sfios
> > > Si ii spune: - Fie-ti mila
> > > De un suflet pacatos !
> > >
> > > Chiar in saptamina mare,
> > > Cind tot omul e smerit
> > > Si posteste cu-ndurare,
> > > Uite-am pacatuit !
> > >
> > > - Ai furat? intreaba popa
> > > - Nu, prea sfinte! Fara vrere
> > > M-am dat diavolului, hopa
> > > C'o gradina de muiere !
> > > - Vai de mine, vai de mine...
> > > Greu pacat ai savirsit...
> > > Insa daca-mi spui cu cine,
> > > Poate fi-vei mintuit.
> > >
> > > - Nu pot, a raspuns Arvinte,-
> > > Sa-mi fac chinul si mai greu,-
> > > Nu pot s-o divulg, Parinte,
> > > Ca ma bate Dumnezeu!
> > >
> > > .....Era'nalta si frumoasa,
> > > Parul blond si ochi de jar,
> > > Gura dulce, voluptoasa,
> > > Dintii de margaritar...
> > >
> > > - Nu cumva ai fost cu Tantzi
> > > Din Smirdan, de peste drum ?
> > > - Nu pot s-o divulg, ca Domnul
> > > Ma trazneste chiar acum!
> > > .....Si-avea flori la cingatoare,
> > > Trup de crin imbobocit,
> > > Mijlocel de fata mare,
> > > Numai buna de iubit...
> > > - Poate-ai fost cu Mitza Creatza
> > > Cea usoara ca un fulg ?
> > > Din Buzesti? -Cere-mi si viata,
> > > Insa nu pot s-o divulg!
> > > .....Durdulie, 'mbujorata,
> > > Numai cintec, numai joc,
> > > Cind te-a strins in brate-odata,
> > > Ai simtit in vine foc!
> > > - Mai, Arvinte-ai fost cu Leana
> > > Care sade pe Neptun ?
> > > - Sfinte, geaba-mi zgindari rana,
> > > Fiindca tot nu pot sa spun!
> > >
> > > .....O comoara tainuita,
> > > Fruct in dragoste scaldat,
> > > Toata plina de ispita,
> > > Toata plina de pacat...
> > > - Bine, du-te, mediteaza,
> > > Si vii miine, mai dispus,
> > > Domnul sa te aibe-n paza,
> > > - Sarut dreapta! Si s-a dus.
> > >
> > > Ajungind in colt, ca vintul,
> > > S-a-ntilnit cu Calistrat
> > > Care l-a-ntrebat: - Prea Sfintul
> > > De pacat te-a dezlegat ?
> > >
> > > -Inca nu! raspunse-Arvinte
> > > Foarte vesel si vioi,
> > > Dar aflai de la Parinte
> > > Inca trei adrese noi !