Calitati de baza la job


Sunt momente in cariera profesionala a oricarei persoane cand simti ca e nevoie de mai mult decat obisnuitele demersuri zilnice pentru a reusi acolo unde putini au sanse reale de succes. Iti cunosti bine meseria, stii ce parghii trebuie folosite pentru a da randamentul maxim, dar totusi exista parca ceva care iti incetineste drumul catre o cariera de succes.
In cele mai multe dintre cazuri rezolvarea unei astfel de situatii consta intr-o schimbare de mentalitate in ce priveste felul in care te raportezi la activitatea profesionala pe care o desfasori respectiv promovarea unei atitudini de invingator si adoptarea unor valori profesionale fara de care sansele de reusita sunt minime.
Entuziasmul la locul de munca, desi pare ceva pueril si perimat, este o trasatura profesionala care permite mentinerea sau cresterea randamentului profesional la cele mai inalte cote. Sa fii entuziast nu inseamna nicidecum sa fii un naiv ci este o modalitate practica prin care iti propui zilnic sa gandesti pozitiv indiferent de sarcinile pe care le ai de indeplinit. Astfel vei putea demara orice proiect cu forte sporite si multa incredere in sine.
Eficienta profesionala este strans legata de lucrul in echipa si competitia onesta cu ceilalti colegi pe care doresti in permanenta sa ii depasesti prin propriile tale performante. Un lucrator eficient este un lucrator care are cele mai bune rezultate cu un minimum de efort si in timpul cel mai scurt posibil. Astfel poti demonstra ca esti capabil si ca meriti increderea care ti se acorda in indeplinirea sarcinilor profesionale mai mult sau mai putin dificile.
Excelenta la locul de munca este o calitate pe care doar profesionistii cu experienta o pot arata si nu se poate mai niciodata obtine fara eforturi deosebite si acceptarea fara comentarii a stresului implicit pe care il implica aceasta calitate. Sa fii un angajat bun este ceva ce se poate obtine cu timpul, dar sa excelezi in tot ceea ce faci nu e posibil decat daca iti propui niste obiective cu adevarat ambitioase.
Punctualitatea este si aceasta o calitate demna de un profesionist veritabil, dar cei care reusesc mai mult sunt exact aceia care se prezinta la locul de munca poate putin mai devreme decat restul personalului si acorda o atentie sporita pregatirii zilei de lucru in cele mai mici amanunte. Se pot evita astfel timpii morti si se pot indeplini in liniste activitatile minore, dar consumatoare de timp pe care altfel va trebui sa le duci la capat intr-un moment mai putin potrivit al zilei de munca.
Usurinta aparenta cu care accepti indeplinirea sarcinilor de lucru si adaptabilitatea la diferite situatii profesionale sunt, nu in ultimul rand, calitati care iti pot netezi simtitor drumul catre performanta si care iti fac viata mult mai putin complicata la locul tau de munca. Sa nu raspunzi chiar oricaror solicitari improprii, dar sa pui umarul la treaba de fiecare data cand se simte nevoia inseamna sa devii un factor de real echilibru in echipa unde iti desfasori activitatea adica un profesionist indispensabil si respectat de catre toti ceilalti colegi.
In general nu e nevoie de multe planuri pentru a-ti transforma cariera intr-un adevarat succes, dar nu trebuie evitate totusi micile masuri de crestere a randamentului profesional. De obicei e vorba despre adoptarea unei atitudini adecvate si asumarea unor pasi necesari in directia cresterii increderii in sine si a eficientei profesionale chiar daca uneori simti ca nu faci decat sa preiei simple sabloane profesionale. Sa repeti performanta pe aceleasi tipare este oricum de preferat masurilor pripite sau dorintei de originalitate in tot ceea ce faci care nu intotdeauna vor da rezultatele asteptate.