Punctul lui de vedere :: Efectul modelelor feminine asupra barbatilor


Atat televiziunea cat si presa scrisa sau Internetul sunt suprasaturate cu imagini ale femeilor frumoase care prezinta fie obiecte de vestimentatie fie un produs comercial oarecare. Se pare insa ca, surprinzator, efectul exercitat asupra barbatilor nu este deloc unul pozitiv intrucat standardele de frumusete promovate de catre mijloacele mass-media sunt mult prea ridicate si le induc acestora complexe de inferioritate, ei nedorindu-si altceva decat sa fie suficient de atragatori pentru a fi preferati de catre o femeie, dar simtindu-se intimidati in permanenta de frumoasele modele care le defileaza zilnic prin fata ochilor.

Se stia deja despre impactul negativ asupra femeilor adus de catre promovarea modelelor si a fotomodelelor pe scara larga, dar iata ca si barbatii acuza aceleasi simptome de respingere involuntara a unor standarde mult prea ridicate pentru nivelul lor de competitivitate. Nu la fel sta situatia in cazul barbatilor care prezinta diferite produse prin reviste sau la televiziune intrucat acestia nu apartin sexului frumos si in consecinta nu e nevoie sa iti ajustezi imaginea generala si in functie de aspectul lor placut. Daca pe coperta principala a unei reviste cosmopolite, fie ea destinata barbatilor fie femeilor, nu ar fi aratat in mod frecvent trupul sexi al unei femei atunci sansele ar fi ca presiunea exercitata sa scada simtitor deopotriva pentru cititorii barbati cat si femei.

In general o persoana isi stabileste sansele de reusita romantica cu o alta respectand principiul simetriei, iar daca acesta nu poate fi intrunit se pare ca persoana in cauza va renunta sa mai faca avansuri obiectului adoratiei sale. Transformarea femeii intr-un idol al frumusetii promovata peste tot prin mijloacele mass-media are deci un impact negativ asupra modului in care barbatii se raporteaza la propria imagine ei simtindu-se astfel obligati sa opereze schimbari de aspect si chiar de personalitate care nu intotdeauna ii vor prinde bine si care nu intotdeauna vor putea fi realizate ducand astfel la sentimente de frustrare si inferioritate.