
Unul dintre primele lucruri care trebuie obligatoriu facut in aceasta directie este promovarea afacerii tale prin mijloacele simple pe care le ai la indemana respectiv intocmirea unor carti de vizita serioase pentru fiecare dintre angajatii-cheie, tiparirea de fluturasi-reclama atragatori si axati pe ofertele cele mai bune ale firmei precum si promovarea afacerii in publicatiile de specialitate - presa locala, publicatii economice nationale, Pagini Aurii etc. - si pe Internet. De asemenea prin sedinte de instruire repetate toti angajatii pot fi atrasi in acest demers publicitar ei putand promova la randul lor activitatea si numele firmei de la simple conversatii cu cunostintele sau vecinii lor pana la detalii de natura tehnica care sa poata atrage noi clienti si sa popularizeze mai bine o afacere de succes.
un alt mijloc eficient de promovare a unei afaceri este si implicarea angajatilor in activitati de voluntariat sau de sponsorizare, care au o buna acoperire in presa scrisa si cea vorbita fie aceasta si la nivel local. Initierea de actiuni benefice pentru comunitatea unde iti desfasori activitatea economica precum si implicarea altor afaceristi dornici de putina publicitate in aceste activitati este de asemenea o cale sigura si deloc costisitoare de obtinere a unor puncte in plus pentru imaginea firmei tale. In aceste situatii nu e rau deloc daca se pot distribui si mici obiecte promotionale care sa poarte numele firmei si specificul activitatii sale. Pixuri sau brichete personalizate, tricouri, calendare, etc. toate acestea vor avea un efect deosebit de benefic in promovarea eficienta a afacerii tale.
Pe langa masurile de promovare adresate publicului larg nu trebuie uitata nici relatia cu mediul de afaceri local si national si aici intalnirile de la Camera de Comert si alte organizatii profesionale nu trebuie neglijate sub nici o forma. Se pot pune asa bazele unor legaturi de afaceri deosebit de eficiente si pot fi facute cunostinte foarte utile pe viitor. In ce priveste promovarea propriei afaceri aceasta poate si ea sa fie preluata in parte de catre cei interesati, bineinteles, cu conditia respectarii reciprocitatii. Mai ales atunci cand domeniile de interes sunt apropiate este chiar de dorit o astfel de colaborare si tocmai acesta este printre altele si rostul intalnirilor facilitate de catre Camera de Comert sau institutiile cu profil apropiat.
Nu in ultimul rand tinerea unei bune legaturi cu presa de specialitate si invitarea reporterilor de la publicatii diverse la sediul firmei si oferirea de subiecte interesante pentru acestia poate fi o modalitate mai mult decat eficienta de obtinere a publicitatii daca stii cum sa iti joci corect cartile in aceasta directie. Totusi toate aceste cai de promovare a unei afaceri mentionate mai sus sunt doar o mica parte din demersurile posibile si, atunci cand simti ca exista si fonduri mai consistente de investit in publicitate, merita intotdeauna apelat la profesionisti pentru ca acestia pot reusi mai mult acolo unde tu si propriii angajati abia inveti sa faci primii pasi.