Managementul stresului la munca


Odata cu trecerea timpului orice profesionist se poate simti mai expus stresului de la locul de munca daca nu ia masuri serioase de la bun inceput pentru a-si tine sub control impulsurile agresive si temerile de cele mai multe ori lipsite de un fundament real. In special atunci cand iti doresti promovarea in cadrul firmei unde activezi este recomandat sa gasesti cele mai bune modalitati de gestionare a stresului tocmai pentru a putea face fata cu succes sarcinilor sporite care vor veni odata cu accederea la un nivel superior in cadrul firmei unde iti desfasori activitatea.

In primul rand trebuie inteles faptul ca lipsa de control combinata cu agresivitatea nu pot aduce niciodata un plus profesional desi unele voci spun ca e bine sa fii mai bataios la locul de munca tocmai pentru a nu pierde prea mult prin compromisuri repetate cu propria ta constiinta si personalitate. Cine gandeste insa astfel se va adapta foarte greu la o schimbare de mentalitate ceruta de politica firmei de la un moment dat. Atata vreme cat crezi cu adevarat ca agresivitatea poate aduce si beneficii nu vei renunta usor la acest mod de a fi la locul tau de munca. Secretul este sa accepti ca a fi agresiv nu e deloc ceva pozitiv ci doar un defect personal pe care trebuie obligatoriu sa il corectezi si sa il gestionezi de-a lungul timpului.

Stresul profesional trebuie acceptat ca parte din drumul tau catre o cariera de succes insa acest lucru e bine sa fie insotit si de mijloace eficiente de disipare si combatere a acestei stari totusi negative pentru ca nimeni nu isi doreste sa lucreze sub tensiune, dar din pacate astfel stau lucrurile in cele mai multe domenii economice din intreaga lume. Vizitele la psihiatru si la alti medici de specialitate, miscarea fizica si alternarea momentelor de maxima concentrare cu perioade in care activitatea profesionala este redusa la rutina zilnica sunt astfel de mijloace prin care sa poti gestiona corect stresul la locul de munca.

Sa eviti discutarea pe fata a adevaratelor motive generatoare de tensiune este de asemenea o politica proasta si e bine sa faci uz de toate parghiile administrative puse la dispozitia angajatilor pentru a preveni cresterea factorilor de stres la locul tau de munca. Astfel de situatii trebuie vizualizate la rece, analizate cu seriozitate si rezolvate pe cale strict profesionala fara ambitii exagerate sau false temeri. Sa te enervezi pur si simplu si sa izbucnesti intr-o criza sau doar sa tii totul in tine nu e deloc calea de rezolvare a unor asemenea probleme de natura profesionala.

Daca permitem ca anumite situatii generatoare de stres sa se repete si le mai si acceptam ca parte din viata noastra profesionala atunci aproape sigur vom gresi intrucat in loc sa gasim cai de rezolvare am ales in schimb sa ignoram pur si simplu problemele noastre reale, iar partea mai rea este ca uneori ajungem sa acuzam in stanga si in dreapta fara a fi incercat totusi mai intai sa vedem daca nu avem si noi o parte din vina pentru crearea unei situatii tensionate la locul de munca.

In general aproape orice angajat va resimti stresul cu o intensitate mai mare de fiecare data cand firma va trece prin momente mai dificile sau atunci cand sefii nu isi fac treaba asa cum te astepti sa si-o faca si iti simti amenintat astfel viitorul tau profesional, dar chiar si in aceste situatii se pot gasi cai de rezolvare fie prin gasirea unui nou loc de munca fie prin incercarea de a promova intr-o pozitie de unde sa poti exercita un control mai mare asupra bunului mers al lucrurilor. Gestionarea stresului este un aspect foarte important din viata oricarui profesionist, dar este obligatoriu ca persoana in cauza sa fie constienta pe deplin de rolul major al acestui proces si sa ia din timp masurile care se impun.